دانلود مركز داده
 
صفحه اصلی
تخمین رتبه کنکور
دانلود سوالات کنکور
روز شمار کنکور
انتخاب رشته
چت روم کنکوری
محاسبه اضافه وزن
عشق سنج
صلوات شمار آنلاین
دیکشنری آنلاین

 

دانلود http://persell.sellu.ir/files/product-images/2016-5-28-10-35-22-492.jpg

"Data Center چیست ؟ تا قبل از دهه 90 استفاده از اینترنت برای مردم عادی به سادگی امكان‌پذیر نبود، چرا كه استفاده از امكانات اینترنت نیاز به دانش خاصی داشت محیط خط فرمانی(Command Line) و ساختار غیر گرافیكی اینترنت سبب شده بود كه كاربران عادی علاقه چندانی به استفاده از اینترنت نداشته باشند"

"
دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات163
حجم فایل28.537 مگا بایت

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

Data Center چیست ؟   تا قبل از دهه 90 استفاده از اینترنت برای مردم عادی به سادگی امكان‌پذیر نبود، چرا كه استفاده از امكانات اینترنت نیاز به دانش خاصی داشت. محیط خط فرمانی(Command Line) و ساختار غیر گرافیكی اینترنت سبب شده بود كه كاربران عادی علاقه چندانی به استفاده از اینترنت نداشته باشند.    در اوایل دهه 90، پس از به وجود آمدن مفهوم وب در اینترنت (سال 1993 ) و پروتكل HTTP كه به سادگی امكان به اشتراك گذاشتن مستندات در اینترنت را در اختیار كاربران قرار می‌داد، روز به روز بر تعداد كاربران اینترنت افزوده شد. از سوی دیگر با اضافه شدن كاربران اینترنت، حجم مستندات نیز روز به روز افزایش یافت. مسلماً خطوط سابق اینترنتی و سرورهای موجود، توانایی جوابگویی به خیل عظیم كاربران را نداشتند. همچنین با زیاد شدن كاربران و بالا رفتن حجم مستندات، و نیز سادگی انتشار اطلاعات در اینترنت، مفاهیم تجاری نیز وارد عرصه اینترنت شدند. شركت‌های تجاری نیاز به سرورهایی داشتند كه این امكان را به آنها بدهد كه به سادگی و با سرعت بتوانند اطلاعات خود را در اختیار مشتریان و كاربران خود قرار دهند. بالطبع این امكان وجود نداشت كه هر شركت یا سازمانی كه قصد راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی را دارد، خود راساً اقدام به راه‌اندازی سرور خود كند، چرا كه با وجود كاربران زیاد این سایت‌ها و حجم بالای ترافیك، نیاز به اتصال‌هایی با سرعت‌های بسیار بالا وجود داشت كه مسلما حتی در صورتی كه این امكان از لحاظ عملی وجود داشته باشد، هزینه بالایی را می‌طلبید. راه‌حلی كه برای این مشكل به نظر رسید، راه‌اندازی مراكز خاصی تحت عنوان Data Center یا مراكز داده‌ای بود. Center Data ها با در اختیار داشتن اتصالات پرسرعته‌ای به اینترنت، و همچنین در اختیار داشتن سرورهای قوی و متعدد، امكان راه‌اندازی سرورهای وب را برای عموم مردم ممكن ساختند.  شركت‌های تجاری و مردم می‌توانستند با اجاره كردن فضای محدودی در این سرورها، سایت‌های وب خود را معرض دید عموم قرار دهند. برخی شركت‌های بزرگ نیز با توجه به نیاز خود، اقدام به اجاره كردن یك سرور در مركز داده‌ای می‌كردند و آن را از راه دور با ابزارهای خاص كنترل می‌كردند.  اكنون با توجه به رشد سریع اینترنت، روز به روز به تعداد Data Center ها اضافه می‌شود به طوری كه در حال حاضر در اكثر كشورهای پیشرفته این مراكز وجود دارند. تمركز این مراكز بخصوص در كشور امریكا بسیار زیاد است. دلیل آن ارزان بودن نرخ اتصال به اینترنت و همچنین در دسترس بودن سرعت‌های بالا می‌باشد.   برخی از این  Data Center از طریق خطوط مختلف فیبرنوری، پهنای باندی بیش از Gbps4  را در اختیار دارند و تعداد سرورهای این Data Center معمولا بیش از 1000 است كه بر اساس مشخصات به متقاضیان اجاره داده می‌شود. پارامترهای زیادی در قیمت اجاره ماهانه یك سرور تاثیرگذار است كه می‌توان به سرعت CPU، مقدار حافظه RAM و اندازه Hard Disk ، حداكثر ترافیكی كه ماهانه در اختیار هر سرور قرار می‌گیرد، سیستم عامل سرور و همچنین سابقه مركز داده‌ای بستگی دارد.امروزه با رشد نیازهای كاربران به سرویس‌های مختلف، مراكز داده جهت در بر گرفتن تجهیزات، اطلاعات و برنامه‌های كاربردی حساس در فضایی كاملاً مطمئن و دارای قابلیت گسترش طراحی شده‌اند. برطبق تعریف ارایه شده ازجانب Renewable Energy Policy، مراكز داده متشكل از اجزای ضروری زیر ساختی هستند كه كار پشتیبانی از اینترنت و تجارت‌الكترونیكی و بخش‌های ارتباطات الكترونیكی را به عهده دارند و در نتیجه تمامی سرویس‌های ارایه شده در آن‌ها باید دقیق، مطابق برنامه و بدون كوچكترین وقفه‌ای عمل نمایند. به طور كلی مراكز داده به عنوان مكانی جهت فراهم آوردن موارد زیر تعریف می‌شوند: ذخیره سازی، مدیریت، پردازش و تبادل اطلاعات دیجیتال و همچنین فراهم آوردن سرویس‌های كاربردی یا مدیریت جهت پردازش‌های اطلاعاتی.

فهرست مطالب

 


مقدمه

1

 

فصل اول:كاستن فاصله بین دولت وشهروند

3

1-1

كاستن فاصله بین دولت و شهروند                                                                                             

3

1-2

معماری كلان دولت الكترونیك                                                                           

4

1-3

نقش شبكه در ارتقاء سطح كارآیی دولت و شهروندان

5

1-4

شبكه ملی پر سرعت

6

1-5

تاثیر شبكه بر فعالیت های تجاری

7

1-6

تاثیر شبكه بر آموزش وسطح سلامت جامعه

8

1-7

دولت ها و شبكه پرسرعت

12

1-8

نمونه های واقعی از سیاست گذاری دولت ها

12

1-9

جهت گیری دولت ها به ایجاد دولت الكترونیك

14

1-10

تعاریف و فرضیات دولت الكترونیك

16

1-11

ارائه سرویس های شروند گرا

17

1-12

عوامل موفقیت دولت ها در پیاده سازی دولت الكترونیكی

19

1-13

اولویت ها در تحقق فاز دوم دولت الكترونیكی

23

 

1-13-1    طراحی سازمانی

24

 

1-13-2    آموزش و مهارت

24

 

1-13-3    محرمانه بودن اطلاعات و امنیت

25

 

1-13-4    پورتال دولت

25

1-14

سازمان های مجازی متصل به هم

28

1-15

مزایای خاصیت تلفیق فرآیندهای چند سازمان در یك سازمان مجازی

29

1-16

تاثیر شبكه بر معماری های قدیمی

31

1-17

چند ویژگی مهم در مدل جدید مدیریت مراكز كامپیوتینگ

34

1-18

محورهای مدیریت IT در سطح كلان در مدل قدیمی

35

1-19

مدیریت IT و ارتباط آن با مدیریت كار

35

1-20

جایگاه استاندارد در مدیریت جدید زیرساخت های IT

44

1-21

روش بررسی وضعیت موجود

47

1-22

ارتباط Sarbanes-Oxley با معماری كلان

48

1-23

مدل CMM

49

1-24

مدل ISO 15504

50

1-25

مدل CoBIT

51

1-26

مدل های تعریف و تحلیل هدف

52

 

فصل دوم:مقدمه ای بر ایجاد مراكز داده

53

2-1

مركز داده چیست؟

53

2-2

تعاریف مختلف مركز داده

54

2-3

مقدمه ای بر ایجاد مراكز داده

56

2-4

نیاز به مركز داده و خواص قابل توجه آن از نظر فنی

66

2-5

انقلاب بعدی در IT چیست؟

68

2-6

ساختار مراكز داده

70

2-7

درك پیچیدگی      

73

2-8

Utility Computing پاسخ سئوال است

74

2-9

مجازی سازی گام اول است

75

2-10

ملاحضات فنی در طراحی مراكز داده

76

2-11

مدل فنی استاندارد  مركز داده

80

2-12

تصویر كلان از مركز داده

81

2-13

طرح تجاری مركز داده

82

2-14

آشنایی با مفاهیم جدید در حوزه مراكز داده

85

 

2-14-1   Utility Computing  یا    On-Demand

85

2-15

Organic ITو سیستم های خودگردان

87

2-16

مجازی سازی

99

 

2-16-1   مجازی سازی روی سرویس دهنده ها

106

 

2-16-2   مجازی سازی از طریق كلاسترینگ برروی سرویس دهنده ها

106

 

               2-16-2-1  كمی بیشتر درباره Grid

108

 

2 -16-3   مجازی سازی در منابع ذخیره سازی

109

 

               2-16-3-1   مجازی سازی در سطح بلاك

110

 

               2-16-3-2   مجازی سازی در سطح فایل

110

2-17

مدل جدید کار برایSSP ها

110

2-18

مجازی سازی در سطح شبكه

112

2-19

مجازی سازی در سطح برنامه های كاربردی

112

2-20

مدیریت مركز داده

114

2-21

خدمات وب

117

2-22

تفاوت RDMA با TOE

117

2-23

تاریخچه ی خدمات مبتنی بر وب

119

2-24

شرکت های برتر و فناوری مناسب

123

 

فصل سوم : شرایط محیطی

126

 

شرایط محیطی

126

 

فصل چهارم : آشنایی عمیق تر با طراحی ومعماری مراكز داده

131

4-1

مركز داده به عنوان انباره ی داده

131

4-2

مركز داده به عنوان LOB

131

4-3

مركز داده به عنوان مركز گواهی هویت

132

4-4

مراكز طلاعات در آمریكا                       

132

4-5

برون سپاری و مراكز داده

134

4-6

مشخصات یك Data Center

135

 

4-6-1  در اختیار داشتن اتصالات مختلف به اینترنت از طریق ISP و ICPهای مختلف

135

 

4-6-2   وجود سیستم قدرت پشتیبان

135

 

4-6-3   وجود سرورهای متعدد

135

 

4-6-4    مشخصات فیزیكی

136

4-7

نحوه در اختیار گرفتن یك سرور وب

136

4-8

معیارهای طراحی مراكز داده

137

4-9

ساختار و اجزاء

138

 

4-9-1   لایه Aggregation  

139

 

4-9-2   لایه Front- End  

139

 

4-9-3   لایه برنامه‌های كاربردی Application 

140

 

4-9-4   لایهBack-End 

140

 

4-9-5   لایه ذخیره سازی Storage

141

 

4-9-6   لایه انتقال

141

4-10

سرورها درData Center  

141

 

4-10-1    ‌‌Intranet server farm

142

 

4-10-2 Internet server farm 

142

 

4-10-3    Extranet server farm

142

4-11

Data Center های توزیع شده

142

4-12

سرویس‌های Data Center

143

 

4-12- 1   سرویس‌های زیرساخت

143

 

             4-12- 1-  1   سرویس‌های لایه 1 یا سرویس‌های شهری

143

 

             4-12- 1-  2   سرویس های لایه 2              

144

 

             4-12- 1-3     سرویس های لایه 3

144

 

4-12- 2   ‌ سرویس های هوشمند شبكه‌ای

144

 

4-12- 3     سرویس‌های Server Farm 

145

 

4-12- 4     سوئیچینگ محتوا (Content Switching) 

145

 

4 -12- 5   سرویس Caching 

145

 

4 -12- 6   SSL Termination

146

 

4-12- 7    Content Transformation

146

 

4-12- 8    سرویس های ذخیره سازها 

146

 

4-12- 9    سرویس های امنیتی

147

 

4-12- 10  ‌لیست های كنترلی دسترسی (Access Control Lists (ACL))

147

 

4-12- 11  Firewall ها

147

 

4-12- 12   سرویس‌های مدیریتی

148

 

فصل پنجم : راه اندازی مركز داده در ایران

149

5-1

راه اندازی مركز داده در ایران

149

5-2

ضرورت راه‌اندازی Data Center در ایران

149

5-3

مزایای راه‌اندازی Data Center در ایران

149

5-4

مزایای در اختیار داشتن Data Center در آینده

152

5-5

بررسی موانع مركز داده ها در ایران

153

 

5-5-1   موانع سخت افزاری

153

 

5-5-2   موانع نرم افزاری

153

5-6 

ضوابط صدور مجوز ایجاد مجتمع خدمات اینترنت به بخش خصوصی

156

 

5-6-1    تعاریف

156

 

5-6-2    مقررات مربوط به واگذاری مجوز مجتمع اینترنتی 

155

 

5-6-3    مدارك لازم جهت ایجاد مجتمع خدمات اینترنت به بخش خصوصی IDC

156

 

خلاصه ونتیجه گیری

157

 

فهرست منابع

158

 

 

فهرست جدول ها

 

جدول 1-1

تفاوت سایت های وب با پورتال

26

جدول 1-2

مقایسه سازمان های معمولی با سازمان های مجازی

30

جدول 1-3

معادلات حركتی در مدل جدید مدیریت IT

44

جدول 2-1

نمایی از وضعیت رقابت شركت های مختلف در خصوصOrganicIT

92

جدول 2-2

استانداردهای مرتبط با سیستم های خودگردان

98

جدول 2-3

جدول زمانی عملیاتی بودن شبكه

107

جدول 2-4

جدول كلاس بازیابی

107

جدول 2-5

انتخاب فناوری مناسب بر اساس اولویت ها

124

 


 

 

 فهرست شكل ها

                    فصل اول   

شكل 1-1

ویژگی های سرویس های دولت الكترونیك بر روی بستر اطلاعاتی ملی

5

شكل 1-2

تقسیم بندی سیستم آموزشی كشور به منطقه استان و كشور

10

شكل 1-3

تبدیل مدل خطی اموزش به مدل همپوشانی در مدل جدید

11

شكل 1-4

چرخه توسعه دولت الكترونیك

18

شكل 1-5

سه مؤلفه فاز دوم پیاده سازی دولت الكترونیكی

22

شكل 1-6

مدل كلان ارائه خدمات الكترونیكی دولت به شهروندان

31

شكل 1-7

اثر شبكه بر ابعاد مختلف IT

32

شكل 1-8

دیدگاه جدید مدیریت IT

35

شكل 1-9

لایه های مختلف مدیریت كلان مراكز داده

36

شكل 1-10

نقشه راه رسیدن به مدیریت پویا و انعطاف پذیر IT 

37

شكل 1-11

در مرحله اول،سازمان و زیرساخت IT سعی در عملیاتی نگهداشتن زیرساخت دارند.

38

شكل 1-12

در مرحله رسیدن به كارآمدی،سازمان ها به ارائه سرویس های IT با كیفیت بالا می اندیشند.

40

شكل 1-13

فرآیندهای لازم در مدیریت سرویس های IT

40

شكل 1-14

ارتباط تعداد پارامترهای قابل پیكربندی و تعداد مؤلفه ها در سایتی با 100 سرویس دهنده برنامه كاربردی

41

شكل 1-15

مدیریت بر منابع IT‌ به صورت انباره ای نه به صورت اختصاصی

42

شكل 1-16

مدل پرسنلی در مدیریت مراكز خدمات داده

45

شكل 1-17

نمونه ای از مدل فرآیندهای مدیریتی در مراكز داده

46

شكل "

اخبار کنکوری آموزشی

آخرین آمار ثبت‌نامی‌های کنکور اعلام شد

آزمون دستیاری فوق تخصصی امروز برگزار شد

رشته/محل‌های تکمیل ظرفیت علوم پزشکی دانشگاه آزاد به سامانه ثبت‌نام آزمون سراسری 96 اضافه شد

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون فراگیر ارشد پیام نور اعلام شد

برگزاری اولین آزمون الکترونیکی در اسفند ماه امسال

آخرین مهلت‌ ثبت‌نام کنکور اعلام شد

آزمون دستیاری فوق تخصصی فردا برگزار می‌شود

ثبت نام بیش از ۸۱۵ هزار نفر در کنکور/فردا آخرین مهلت نام نویسی

آغاز توزیع کارت آزمون دستیاری فوق تخصصی از فردا

فرصت مجدد انتخاب محل آزمون جایابی دندانپزشکی دانش آموختگان خارج از کشور

تازه ترین آمار ثبت نامی‌های کنکور اعلام شد

آزمون‌های لغو شده دانشگاه تربیت مدرس در اولین فرصت برگزار می‌شود

مهلت ثبت نام کنکور تمدید شد

امروز آخرین مهلت ثبت نام کنکور

آغاز ثبت نام آزمون EPT بهمن‌ماه دانشگاه آزاد

امروز پایان فرصت ثبت نام در آزمون دستیاری ۹۷

60 درصد ظرفیت آزمون‌های وزارت بهداشت به سهمیه‌ای‌ها تعلق دارد

فردا آخرین مهلت نام نویسی کنکور/ ثبت‌نام تاکنون بیش از ۴۹۹ هزار داوطلب

حضور 32 کشور در نخستین آزمون سنجش مهارت‌های زبان فارسی

حضور 32 کشور در نخستین آزمون سنجش مهارت‌های زبان فارسی

‍‍

طراحی با عشق