دانلود بررسی میزان اثربخشی شادکامی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان
 
صفحه اصلی
تخمین رتبه کنکور
دانلود سوالات کنکور
روز شمار کنکور
انتخاب رشته
چت روم کنکوری
محاسبه اضافه وزن
عشق سنج
صلوات شمار آنلاین

 

دانلود http://persell.sellu.ir/files/product-images/2016-6-10-18-5-36-460.jpg

بررسی میزان اثربخشی شادکامی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان

"
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات102
حجم فایل150 کیلو بایت

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فصل اول: مقدمه

1-1 مقدمه.................................................................................................................... 2

1-2 بیان مسئله.............................................................................................................. 9

1-3 اهمیت و کاربرد نتایج پژوهش.................................................................................. 11

1-4 اهداف تحقیق........................................................................................................ 11

1-5 بیان فرضیه‌ها.......................................................................................................... 11

1-6 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها............................................................................. 12

فصل دوم: مرور پیشینه‌ی پژوهش

2-1 شادکامی............................................................................................................... 15

2-2 عوامل مؤثر بر شادکامی........................................................................................... 17

3-2 شادکامی ضامن موفقیت در پیشرفت تحصیلی.............................................................. 28

4-2 رهنمودهای کلی برای بالا بردن و حفظ شادکامی در کودکان و نوجوانان........................ 29

5-2 مقاله‌ی پیشرفت تحصیلی.......................................................................................... 32

6-2 تحقیقات گذشته مربوط به موضوع(داخل کشور)......................................................... 33

7-2 تحقیقات گذشته مربوط به موضوع(خارج از کشور)...................................................... 34

8-2 رضایت از زندگی در جهان...................................................................................... 36

9-2 رضایت از زندگی در ایران....................................................................................... 37

10-2 عوامل زمینه‌ای مؤثر بر میزان رضایت فردی و شادی آن در امور زندگی......................... 38

11-2 بررسی عوامل مؤثر در پیشرفت تحصیلی دانشجویان «دکتر سید احمد هاشمی»................ 40

12-2 بررسی عوامل مؤثر در پیشرفت دانشجویان................................................................ 41

13-2 سؤالات پرسشنامه دکتر سید احمد هاشمی................................................................ 50

فصل سوم: متدولوژی(روش پژوهش)

1-3 تعریف جامعه‌ی آماری............................................................................................ 58

2-3 جامعه‌ی آماری....................................................................................................... 58

3-3 تعریف نمونه.......................................................................................................... 58

4-3 نمونه و روش نمونه‌گیری.......................................................................................... 58

5-3 ابزارهای اندازه‌گیری در این پروژه............................................................................. 59

6-3 پرسشنامه‌ی شادکامی آکسفورد ................................................................................ 59

7-3 روش اجراء پژوهش................................................................................................ 60

8-3 روش تجزیه تحلیل داده‌ها........................................................................................ 60

9-3 اعتبار و روایی پرسشنامه شادکامی آکسفورد(علی‌پور، نوربالا، احمد علی،1378)............. 61

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

1-4اطلاعات توصیفی(نمونه، انحراف استاندارد، میانگین، ...)............................................... 66

2-4 نتایج آزمون‌های آماری مربوط به فرضیه‌ها با ذکر فرضیه‌ها............................................. 67

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

بیان مسئله...................................................................................................................... 71

بحث و نتیجه‌گیری پژوهش.............................................................................................. 72

محدودیت‌ها در حین انجام پروژه...................................................................................... 74

پیوست‌ها...................................................................................................................... 75

پرسشنامه شادکامی آکسفورد........................................................................................... 78

جداول ......................................................................................................................... 83

مقدمه

در سال‌های اخیر با گسترش روان‌شناسی مثبت‌نگر[1] مطالعه شادکامی[2] محور اساسی پژوهش‌های این حیطه بوده‌است. لذا طبیعی است که برای اندازه‌گیری آن ابزارهای مختلفی ساخته شده‌باشد. برای سنجش شادکامی دو پرسش‌نامه کلاسیک و رایج وجود دارد: یکی از این ابزارها سیاهه شادکامی آکسفورد است. این ابزار که به فارسی ترجمه شده و پایایی و روایی مقدماتی آن برآورد شده‌است، در پژوهش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. یکی دیگر از ابزارهای سنجش شادکامی مقیاس افسردگی- شادکامی[3](D-hs) است که در سال 1993 توسط مک‌گریل و جوزف ساخته شده‌است. پژوهش‌های مختلف از جمله جوزف و لویس نشان داده شده‌است که این ابزار نیز از پایایی و روایی قابل قبولی برخوردار است. اگر چه این دو مقیاس همبستگی معنی‌دار و بالایی دارند. اما گاه استفاده از آنها به نتایج متفاوتی منجر شده‌است. با این حال تحقیق در سؤالات دو پرسش‌نامه یادشده نشان می‌دهد که این ابزارها بر مبانی نظری متفاوتی استوارند. فرانسیس معتقد است که ظاهراً سیاهه شادکامی آکسفورد شدت[4] شادکامی و مقیاس افسردگی- شادکامی فراوانی[5] شادکامی را می‌سنجد و به همین دلیل تفاوت این دو ابزار با عث ایجاد نتایج متضادی شده‌است.

در تحقیقات مختلف روشن شده‌است که این دو مقیاس همبستگی بالایی(76/0) با یکدیگر دارند. مقایسه مواد این دو مقیاس نشان می‌دهد که این دو از لحاظ نظری براساس بنیان‌های متفاوتی شاخته شده‌اند که برای درک این بنیان‌ها باید مفهوم بهزیستی ذهنی[6] و بهزیستی روان‌شناختی[7] را از هم متمایز کرد. به نظر کیز، اشموتکین و ریف بهزیستی ذهنی ارزیابی زندگی با توجه به تعادل بین عاطفه مثبت


[1]- positive psychology

[2]- happiness

[3]- Depression- happiness scale

[4]- intensity

[5]- Frequency

[6]- subjective well-being

[7]- psychological

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
"

اخبار کنکوری آموزشی

تمدید ثبت‌نام کاردانی و کارشناسی بدون آزمون دانشگاه آزاد/۲۴ شهریور آخرین مهلت ثبت‌نام دکتری

نتایج آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت فردا اعلام می‌شود

آخرین آمار ثبت‌نامی‌های کنکور اعلام شد

آزمون دستیاری فوق تخصصی امروز برگزار شد

رشته/محل‌های تکمیل ظرفیت علوم پزشکی دانشگاه آزاد به سامانه ثبت‌نام آزمون سراسری 96 اضافه شد

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون فراگیر ارشد پیام نور اعلام شد

برگزاری اولین آزمون الکترونیکی در اسفند ماه امسال

آخرین مهلت‌ ثبت‌نام کنکور اعلام شد

آزمون دستیاری فوق تخصصی فردا برگزار می‌شود

ثبت نام بیش از ۸۱۵ هزار نفر در کنکور/فردا آخرین مهلت نام نویسی

آغاز توزیع کارت آزمون دستیاری فوق تخصصی از فردا

فرصت مجدد انتخاب محل آزمون جایابی دندانپزشکی دانش آموختگان خارج از کشور

تازه ترین آمار ثبت نامی‌های کنکور اعلام شد

آزمون‌های لغو شده دانشگاه تربیت مدرس در اولین فرصت برگزار می‌شود

مهلت ثبت نام کنکور تمدید شد

امروز آخرین مهلت ثبت نام کنکور

آغاز ثبت نام آزمون EPT بهمن‌ماه دانشگاه آزاد

امروز پایان فرصت ثبت نام در آزمون دستیاری ۹۷

60 درصد ظرفیت آزمون‌های وزارت بهداشت به سهمیه‌ای‌ها تعلق دارد

فردا آخرین مهلت نام نویسی کنکور/ ثبت‌نام تاکنون بیش از ۴۹۹ هزار داوطلب

‍‍

طراحی با عشق